Friday, August 24, 2012

hantu ais



Salam 
terlalu bosan malam ni sumenye xnak layan aku  macam homeless pulak rsenye
awal2 lagi mak da masuk tidoabah sibuk ngan tugas dia sebagai ketua kampung
shafik adik aku sibuk sgt jadi mekanik kawan dyesibuk membaiki motor lapuk
bibi??? hmmm lagi la dye malasPija pula (Adik-3) kat umah mak mentu
hmm bosan laa dah la takda boyfriend,,ala kalo ader boyfriend pun buat ak macam patung
sedih kot i'm so lonely girl..so thats why malam yang larut ni saje je nak buat entry penuh pasal ICE
tak pernah dibuat oelh aku ini first time sebab aku tengok past entry aku macam suram je
sumenye pasal diri aku yedok?? dah namanye personal blog ofcoz laa all about me 
susah betul..hahhaha tapi ap yg ak tulis kat dalam post aku tu sumenye pendek2 an?
sebenarnya aku malas,,nd ketandusan idea hahahahha tapi la ni disebabkn aku boring
and Mr Y x nak tegur ak kat dalam fb so aku tulis panjang2 kalo korang rasa boring thats not my problem sume orang ader pandangan masing2 kan

aku bukan nak bagi ilmu pengetahuan pasal ice ni pun yang sebearnya aku nak bercerita yang aku ader tabiat makan ais sejak sekolah rendah,,aku rasa time darjah 5 kot.. dulu aku tinggal kat kawasan kampung biasa la kampung dlu mne ad air cond kan so nk menyejukkan badan aku kunyah ais ni
aku terlalu syok sgt makan ais ni sbb ble ak makan ais badana aku rasa sejuk je terasa nyaman dan dingin pulak tu, ader la 2 gelas ais ak telan,, lepas balik sekolah je
pegi dapur ambik gelas pjg ,buka peti ais,pecahkan batu ais masuk dalam gelas terus kunyah macam makan keropok..terasa enaknya mengalahkan makan aiskrin tapi saya x suka makan aiskrim
sebab manis sgt,,kalo makan Mcd sundae sure saya makan separuh jalan pas tu buang terlalu manis 
erggghhh!! and then pas mentekdarah ais tu sampai abis dalam 15 minit-30 minit mesti menggelabah nak pegi toilet

tabiat dari kecik ni la sampai ke tua (23 tahun) tak pernah berhenti
penah sekali benti pecah rekod sampai sebulan je x makan ais pastu sambung balik
kawan2 penah pesan kalo ak makan ais ni lemak kat perut tak pecah
perut buncit
gigi rosak
bole dapat tonsil
ok honestly mmg ak takut sgt bende2 tu terjadi kat aku tapi sampai la ni
aku gigit ais tu benda macam ni tak penah terjadi kat aku
perut aku tak buncit,gigi tak rosak cuma gusi pernah terkoyak dulu masa sekolah menengah ade staff nurse  datang sekolah nak check gigi dia kata gusi aku terkoyak dia suh aku pegi klinik gigi 
tapi aku tak p pon ak benti makan ais sekejap selama mana aku tak taw laa da x igt bkn nk ckp pe bial tgk kt cermin nmpk macam elok daa,,pastu terus sambung balik makan tapi sejak kes gusi terkoyak tu dari sejak tu aku start jaga oral hygiene pas ak makan ais sure aku gosok gigi then afetr that minum air masak terus then masuk tido 
lagi satu aku tak bole tengok ais kalo ak tengok ais ak terasa nak gigit2 je
kalo ak dapat gigit puas ati laa.. dari sekolah rendah ke sekolah menengah sampai ke diploma
ak still mengunyah ais.. ais dlm peti ais aku yang tukang habis kan
kebuurkan makan ais ni laa buat badan aku jadi kering..dehydrated 
bibir kering rambut kerig sumenla kering ahhaha
 benda ni macam ectasy aku taw i can't live without it.. damn seriously
aku takut gak bila umu ak naik 30 taun gigi da xde macam mana nak jadi hot mama aku tak maw pakai gigi palsu pakai polident tak maw cheq

lepas graduated ni lagi la giat makan benda alah ni,,duk umah xda buat apa2 duk depan tv kunyah ais macam twisties pulak rasanya hahahah..hai la mak aku pun suka makan ais jugak macam aku
kalo dye ke dapur first thing dye buat kua kan ais pastu pecah kn ais pastu ngap ke dalam mulut
mak aku lagi expert,, setakat ni aku ngn mak aku je la yang hantu ais
abah dan adik beraadik aku yang lain xde
aku x penah kena demam kena selsema kena batuk or sakit tekak sbb aku rasa ais ni da resistant ngn badan aku..

tapi tak la aku asyik cari ais je sepanjang msa ader gak la ak cry air suam kekadang
sbb kalo kunyah je ais ni tekak rse haus taw dok lagi satu bole constipation
mula la time tu pegi kedai cari pisang cari betik
-_-'

tabiat ni susah nak benti ak tak taw nak wat cam na aku tak nak gigi hancur pada masa hadapan tak lawa nanti





 senyuman tu satu aset yang penting kalo muka cantik tapi gigi takda takda gunanya!
tapi mulai esok aku berjanji xnak makan ais
just want to share my thoughts and experience 
pada sesape yang hantu ais macam aku ni share la opinion korg k
jangan malu2 maklum la ak ni blogger yang tak terkenal
panjang gila karangan ak malam ni
ok la bye nak terjah blo lain plak hahahah
Salam ukhuwah!










4 comments:

cik neto said...

xtaw plak. kunyah ais boleh rosak kan gigi.. haha.. tp kunyah ais mmg besttttt !

Unknown said...

hahhahahha taw xpe..

Zul De Alexis said...

wah kunyah ais kegemaran sm gak..hehe..

best OOooo..haha

Unknown said...

hahahha kunyah ais bole rosak gigi sm oii