Sunday, September 9, 2012

Di kejar Mat motor

Salam

Dari hari tu aku nak citer pasal aku kena kejar dengan mat motor tapi tak sempat sibuk dengan segmen je T_T tadi pun sempat aku pegi Asiafans.net untuk memahami cara-cara bermain contest ni dari tutorial yang dibuat oleh Mk Syahir.So far ada paham sikit laa walaupun pening sikit,,nape tah aku ni susah nak paham always confuse -_-' . Still Learning

HARI JUMAAT 7/SEPT/2012

Malam Sabtu hari tu Pak cik aku call  suruh adik aku dan kazen aku  tidur kat umah nenek aku so depa  pun setuju laa nak bermalam di sana. So dyeorg plan mahu kesana naik motor je.ala umah nenek kami dekat je dalam satu kawasan tapi beza taman perumahan je,nenek aku tinggal kat jalan kasturisari aku jalan kantansari jauh sikit laa sebenarnya so nak cepat naik motor laa,,lagipun dah lewat malam  around pukul 1030 macam tu laa,,kalo depa jalan kaki mesti kena kejar dengan anjing.

So depa plan nak naik motor tapi motor tu takda,,abah bawak pegi meeting JKKK dye tu.. so cemuih laa depa nak menunggu,,nasib baik ada motor adik ipar aku.. mak aku suruh anta dyoerg pegi umah nenek..malam tu memang mood baik so aku dengan rela hati nak hantar dyeorg pegi umah nenek,,ehh bukan kami naik bertiga,,aku anta setiap sorang laa maw pancit nanti tayar motor amir kalo kitaorg naik macam boyan hahahah 




itu bukan kami..itu aku curi dari google,,aku tak tahu lukis oiii mohon korang paham hahaha.. so dengan mohon jasa baik dari adik ipar aku (amir) aku pinjam motor dari dia .aku hantar kazen aku pegi umah nenek,, so aku pecut laa sebab dah lewat weyh aku pun takut -_-' kang terjumpa momok terbaring kat tengah jalan naya aku! . time on the way ke rumah nenek,, kazen aku ni suruh berhenti dulu kat kedai runcit,,dye cakap ada pesanan dari adik aku suruh beli Coca Cola.. aku nampak ada satu kedai still terang benderang so aku pun nak berhenti laa kat situ time nak masuk simpang kedai tu,,aku nampak anjing depan kedai tu,, then aku tak jadi nak berhenti aku takut kena gigit anjing,,jangan main2 dengan anjing sekarang dyeorg suka gigit orang,,aku memang tak suka anjing puii! so aku tak jadi berhenti la kat situ then aku terus je melepasi kedai tu dan seterusnya ke kedai mamak,,,  kedai mamak tu penuh dengan budak2 muda mentang2 la kat mamak tu ad tv screen besar dyeorg lepak kat situ,,aku nak tak nak aku lalu je and that time  aku berseluar pendek erkk malu kot -_-' ,,, so aku tebalkan muka aku lalu je sebab aku nak elak dari anjing tu,,time aku  lalu depan kedai mamat aku ada dengar orang jerit 

oiii awek oiii

perghhhh menyirap aku so aku teruskan perjalanan aku ,, masa aku nak keluar dari kawasan kedai tu,, 2 orang budak motor kejar aku,,aku bukan perasan oii,, aku percaya dengan instinct yang dyeorg mmg kejar aku.. terjerit2 dyeorg pgl aku

oiii awek tunggu r,, nak kemana tu sayang

aku dah takut,panik,menggelabah aku teruskan perjalanan dan aku terus memecut,,time aku panik tu nasib baik aku ingat lagi jalan ke rumah nenek aku,,kalau tak mampus aku! tengah semangat merempit tu kazen aku tepuk  belakang aku

weyh dyeorang dah tak de

aku pun fuhh! lega!maybe dyeorang kesian kat aku kot :) takut sangat.. kazen aku tak de perasaan dye budak mentah lagi umur baru 14 tahun apa dya taw..dye tak taw apa yang aku rasa,, sempat lagi dia ketawakan aku ciss!! panas jer! dah sampai umah nenek dye turun aku pecut lagi sebab kali ni aku sorang2 menggeletar lutut aku,, 

sampai kat umah aku,,adik aku keluar
dia tanya nape muka pucat??

aku jawab laa kena kejar dengan mat rempit

nasib baik dia tak gelakkan aku kalau tak aku tumbuk gigi dia ahhahahaha! *abaikan*

pastu dye suggest kan aku bawak penyembur motor..taw tak benda apa tu??


benda ni la

dia cakap : tak tahu berkesan ke x ko guna je kalau dyeorg kacau ko sembur ni kat mata 

aku pun ok laa,,no choice itu untuk self protection aku jugak..so aku hantar dia ke rumah nenek 2nd trip.. macam biasa aku pecut laju,, pegi pecut laju balik pun pecut laju..

sampai je rumah aku citer kat adik aku yang lagi satu (3rd born) dari a to z.

yang aku hantar ke rumah nenek tu 4th born 

dye bilang : tu la ko suka sangat pakai seluar pendek,, aurat ko terdedah tu yang dyeorng kejar ko tu.. dyeorg da stim la tu.. jaga2 lain kali,,



p/s untuk diri sendiri : jaga aurat di mana jua anda berada,, malang tidak berbau
pada malam tu aku dapat pengajaran jangan terlalu leka

PEACE YO! SALAM




35 comments:

Fatimah Nabila said...

ho3..bahaya, taw xpew..pasni pkai molek2 skit yer..nseb baek xde pape jadik..jgn maen2 laki skng nie..

Miss N™ said...

bahaya juga keluar mlam2kan.. kadang2 tempat ramai org pun boleh jadi mcm2 kes..dunia mkin berubah...

lepas ni hati2 ye..

CikTeddyCorner said...

adoyai lawak la citer ni..da boleh bayangkan macm mane situasi mase tu.haha

Aimacomel said...

memang bahaya. org skg ni macam2 ada. kena selalu berjaga-jaga

Zul De Alexis said...

hahahaha...lawak lah..mula baca perghh...leh seram gak...nasib x jd apa2...


wah! bgusnya...ada pengajaran..hehe

aima said...

moral of the story, jaga aurat mu...moga ia jd kenangan berpahala...khee

jomsantaisekejap said...

Sentiasa berhati hati dan tenang, jangan panik tidak kira berhadapan dengan mat rempit atau apa2 saja keadaan...
Anyway, syukur semua ok....salam santai

Unknown said...

seram kena kejar ngan mat rempit,,
btw,ad moral of d story kat situ..
lepas ni berjaga-jaga ye..
tak tahu bila bahaya akan muncul.. ^_^

Unknown said...

nak gelak je tengok statement adek hang tu ! kan dah kena ngan adek. hehe ..
len kali hati2 tau :)

Unknown said...

tag bella kat sini. heee..jangan marah aarr :D

damnright-welcomestalker.blogspot.com/2012/09/segmen-be-my-follower-by-didiey.html

Unknown said...

wahh wahhh wa di tag lagi sekali hehe

Unknown said...

hehe insyaallah :D

Unknown said...

hahhahah taw xpe

Unknown said...

jom kita bersantai ehhh

Unknown said...

hhahahha orait dear

Unknown said...

hahhaah itu la alhamdulillah

Unknown said...

orait baby :D

Unknown said...

kuat btol imaginasi anda hahhaha

Unknown said...

thanks cik nur :)

Unknown said...

itu la baik bkawan ngn gay lagi bgus muahhaha

❀ Ꮯ Ꭵ Κ Ꮤ Ꭺ Ⴖ | Ꭵ ❀ said...

haha. haih, nasib baik selamat :D

Zierwa Zainal said...

betul jugak tu apa yg adik bella ckp.. hehe.. lelaki ni buknny kta tahu dia org ni mcm mana.. tpi ape2pun hati2 ye.. bahaya kot.. kalau zz mmg dah kecut perut dah

Mummy MM said...

hahaha, x psl2 kna ceramah free.. bahaya jugak tmpt awk nie erk..

GOMI JUNG said...

kah kah kah !!!!
weyh , aku bayang kau jeh bila nengok photo kat atas tho .
hahaahhaha !

Lina said...

hahaha..bhaya gilerr.. tp asal xkejar balik mat tomor tu?? eh motor... kan pelik tu klu bela kejar balik.. kwkwkwkw

Unknown said...

hahahhaha xpasal2 ak dikenduri kan dyeorg pulak hahah

Unknown said...

cissss hahahha

Unknown said...

hahhahah btol2 jgn dtg sini bahaya

Unknown said...

relax2 sy x ape2 da ewahhhhh

Unknown said...

yep nasib baik ...kalo x da lme akak jd gila

Zharif Azis said...

wohooo bahay tu sampai kene kejar dengan abg2 rempit . lepas nie kene lebih peka lah dengan keadaans ekeliling =)

Unknown said...

hahahha ok2

Unknown said...

berhati-hati lain kali..bahaya..bukan mat rempit sahaja yang ada diluar tu.. huhuhuhu.. :)

Nora Karim said...

ish... bahaya la... jaga diri baik2... malang mmg tak berbau...

Pha Is said...

pergh.. tragis sungguh cerita nih... bahaya betol..
papepon, Alhamdulillah, smuanya selamat... pngajaran cerita tu jgn dilupakan.. hehehe