Sunday, September 2, 2012

Jodoh ditangan Tuhan

SALAM

Halo ollls!! yeay mood berblogwalking da kembali dah tak malas2 daa nak jenguk blog korang sume..wahh blog korang sume cantik2 dan smart.. bila aku kembali ke blog ak,,alahai buruknye,,simple sungguh dan tak kemas pulak tu,,,tapi ap ak kisah tu blog ak suka ati aku la.Aku tukar layout merah sebab merah is my favourite color dan merah tanda berani.aku tak taw nak letak doodle or buat animasi nak buat blog aku nampak menarik but seriously i need to know macam mana eh nak buat semua tu? guna software ape?? ak guna PAINT TOOL SAI..sampai sekarang aku tak taw macam mana nak guna..seriously aku tak paham :( * budak lembap*

Rasanya da dekat dua bulan aku jadi pengganggur terhormat ni duduk umah,,zzzz bosannnn..tapi nasib baik aku pandai sikit aku tolong mak buat kerja rumah ringan sikit beban mak aku tu.. hahaha.. tapi tak sah la kalo tak online.. berfesbuk memanjang.agak boring gak,,,tapi ada satu perkara yang buat aku annoying gila.. aku ni suka je approve mana-mana orang yang add aku tak kira tua ke muda aku tak kisah asalkan friendlist aku bertambah haahaa,,then aku jenis yang bercakap dengan semua orang,,aku tak sombong kadang2 kalo ade awang hitam yang add aku,,aku approve kalo dye cakap hi aku balas hi je yang lain aku da x balas,,yang penting aku tegur.. see??? aku tak sombong kan??? but most of all yang add aku orang melayu laa,,yang single and still searching

seriously aku sungguh rimas kalo depa suka melebih-lebih ngan aku.. nak mengayat aku agak2 la aku ni hati keras ni beb tak lut dengan pujukan rayuan palsu hhahahaha! *tipu je* tapi aku dah tak mahu dah nak berkenalan dengan mana2 lelaki  secara serius aku takut terluka lagi setakat kenal dalam fb tu sudah cukup nak mengurangkan kebosanan aku ni,, sekarang ni aku lagi suka limitkan pergaulan,,kalau kita kenal2 dalam fb cukup la dalam fb,,no exchange phone number if daily PM its ok,, ak layan..ak bukannya sombong but cukupla ,, hati aku masih terluka sebab si penipu tu. Sapa pernah kena dimainkan dengan boyfriend sendiri?? kalau korang pernah kena so korang paham kan ape yang aku rasa sekarang ni?? 


one of my friend update status ni 

Searching seseorang yg ade sifat syg,cinta,setia,jujur ikhlas trime seadenye..

Ade keh kt sini??
Boleh cube tak?sejauhmane semua tu :)

kalau nak mencari yang setia boleh ke awak setia dengan saya,,?? 


bagi aku tak perlu la nak mencari macam Ustaz Azhar Idrus kata kalo ko ke utara dia ke selatan kalo Allah nak kamu bersama korang mesti akan bersama pernah dengar tak quote ni?

 "diantara tanda2 kebesaran-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri agar kamu cenderung dan rsa tenteram kepadanya...." 


Means Allah dah tentukan di luf mahfuz siapakah jodoh pasangan kita,yg penting tentunya ia dr jenis kita sndiri..Maha Adil kan Allah s.w.t :) 

so tak payah la kita nak sibukkan diri nak cari awek ke bf jadikan la cinta mu untuk yang halal je.. happy sokmo :) utamakan yang lain dulu jadikan KAHWIN list terakhir dalam hidup kita.. insyaallah jodoh akan tiba dalam masa yang sesuai dan insyaallah pintu hati aku akan terbuka untuk lelaki yang layak jadi suami aku.. semua wanita idamkan lelaki yang boleh melindungi sepanjang masa kan?? so do i ;) 

Allah tahu segala-galanya DIA plan sesuatu yang baik untuk kita,, just wait and be patience..


Biar hti mti mnolak cnta insani. 
Biar bdan lesu ditomah kta kji.
Jgn kau mnngis wahai mta hti ttpi mnangislh andai cintamu ditolak ILLAHI. :)

p/S : UNTUK DIRI SENDIRI



24 comments:

Fatimah Nabila said...

setuju..hoho..pernah terluka jugak..n smpai skng single is better..hmm..klau nak edit2 guna photoshop ngn photoscape senang kowt..

Unknown said...

hahha we are cool alone :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

ye, betul tu kak bella. Allah dah aturkan segalanya. Namun apa yang berlaku, just let it be. Ianya bagi memberi peringatan dan pengalaman bagi kita dalam mengharungi kenikmatan hidup yang sementara. semoga kita jauh dari kegelapan hati dan dekat pada Illahi. Hidayah itu milik Allah. Jazakakallahu khairan..

puteri kasih said...

setuju sangat...jodoh akan sampai bila tiba masanya nanti...now fokus fokus fokus pada studies ataupun kerjaya dulu :)

fara said...

mase single ni la nk bkwn & kenal laen2 org...
nnti dah kawen, nk lepak ngan kengkawan pon susah :)

Hidayu Bolia said...

betul....single xbermkna xlaku...till now, i'm still single:)

Unknown said...

single tak single sama je kot bella .. hehe.
yg penting kita enjoy ! :D

adarain said...

S III tak abis2x.hahahaha...
Semoga Cepat dapat phone tu.AMIN..hehe
Jodoh ditangan Tuhan. INSYAALLAH, kalo ada jodoh sampai jugak..cuma kita kena sabar. dalam ayat Al-Quran ada mengatakan yang ALLAH bersama2x dengan orang bersabar. Maksudnya disini ALLAH menyukai orang2x yang banyak sabarnya dan ganjarannya setimpal dengan kesabaran kita atau mungkin AllAH boleh kasi lebih dari apa yg kita impikan.hehe
panjang plak aku celoteh..hehe

Unknown said...

ya betul,, sy memang penyabar hehe

Unknown said...

happy kan jadi single ??? hehe

Unknown said...

oh yeah!! enjoy till the max :D

Unknown said...

hahahah fara yang penting hati senang :)

Unknown said...

yup u are right..:D

Unknown said...

moga kita mendapat jodoh yang baik,, jodoh ke jannah dah xnak yang main2 buat sakit hati je

syuwai said...

jodoh x akan ke mana juga.. better fokus benda yg lebih penting dulu =)

Mia Liana said...

Bila dah tiba soal jodoh memang susah nak cakap. Biar kenal di depan mata, jangan dari kenalan alam maya. Bahaya...

p/s: oooo lama juga bella nenganggur...

Unknown said...

betul2 tgu hopital pgl je ni hehe

Unknown said...

hahhaha duk umah membesarkn bdn

Unknown said...

bella..nice entry,zmn sekarang mmg susah nk cari lelaki yg btol2 baik
tp yg pnting dulu,better focus kt studies or keja dulu kan..?

mediasiber said...

salam kenal dari blogger baru mediasiber
lelaki ramai yang baik tp maybe belum jumpa lagi..
wat masa skrg fokus kat pelajaran ye dik

Korang mesti baca nie --> Sucinya Hati Seorang Isteri Kepada Suaminya

Aimacomel said...

kan best bila hati ni suci dr mana2 lelaki =)
(sebelum kawin la)

Unknown said...

ye btol :D

Unknown said...

hahahha btol2